Visual merchandiser.

Under de här månaderna som bloggen har legat på is har det hänt en del grejer, jag börjar med det största:
Jag har blivit med en ny tjänst på jobbet!

När jag började jobba i klädbutik så gjorde jag det mest för att det verkade roligt. Liksom träffa människor, stå i kassan och sådär. Egentligen var jag inte speciellt intresserad av kläder. Jag shoppade typ aldrig och min stil var ungefär hejkomochhjälpmig (ungefär som den är nu då...). Och jag kommer ihåg att jag tidigt tänkte att jag då AAAAAAALDRIG skulle bli någon visual merchandiser, då jag inte hade ett tillräckligt stort intresse för mode och stil och sådant där.
 
Men nu har jag alltså fått en ny tjänst på jobbet och blivit...
VISUAL MERCHANDISER.
 
Nu är jag den som ska klä alla skyltdockor, trots att jag alltid har svurit över att det finns fan inget värre än att klä stela jävla skyltdockor som inte är hjälpsamma för fem öre när man ska sätta på dem tighta jeans eller någon skjorta utan att skrynkla till den. Nu är jag den som ska sätta fönstertext på skyltfönstret, trots att jag alltid har svurit över det där med att försöka få texten rak och utan bubblor. Nu är jag den som ska hålla koll på försäljning och komma med idéer på vad vi kan göra visuellt för att vi ska sälja bättre, trots att jag alltid har svurit över att jag aldrig har varit någon jävel när det kommer till det där med att vara kreativ.

Och vet ni vad?
Jag gillar det, som fan!

Jag har alltid haft en tanke i huvudet om att jag alltidalltidalltid vill utveckla mig själv. Jag vill inte stanna kvar i samma gamla mönster och göra samma saker som jag alltid har gjort. Jag vill utveckla mig själv, ständigt. Men i och med panikångesten så har jag varit begränsad, eftersom jag har känt att det blir för jobbigt för mig med radikala förändringar. Bättre att ta det lite i taget, hela tiden. Jag sökte ju till både högskola och universitet inför hösten (skriver om det i ett annat inlägg), men kom fram till att en ny tjänst på arbetsplatsen jag har varit på i lite drygt tre år var den perfekta utmaningen just nu. Jag kommer lära mig sjukt mycket på det här och det är jag evigt tacksam för.
I djupet av hjärtat | |
Upp